Home » Personalnyheter och rekrytering

Category: Personalnyheter och rekrytering

Vi söker förstärkning till vårt B2B försäljningsteam

Vi söker förstärkning till vårt B2B försäljningsteam

Är du intresserad av försäljning och digitala tjänster inom hållbar utveckling? Drivs du av att skapa första kontakten med potentiella kunder och väcka deras intresse? Vi söker nu förstärkning till vårt B2B försäljningsteam.

Ecobio är ett konsultföretag som erbjuder experttjänster och Ecobio Manager SaaS-tjänst inom hållbar utveckling och företagsansvar med verksamhet i Norden och globalt. Till våra kunder hör stora multinationella företag och organisationer.

Studerar du på handelshögskolan och har ett genuint intresse och entusiasm för hållbar utveckling, försäljning och företagsansvar? Är du målmedveten och är intresserad av ett deltidsjobb med flexibla arbetstider som bra kan kombineras med studier? Sök med till vårt B2B försäljningsteam senast den 30.9.

Läs mer om positionen här.

Ecobio Manager expanderar till Danmark

Ecobios team och marknadsområde växer! Ecobio Manager expanderar till Danmark 2021. Efter flertal kundförfrågningar kommer den nya danska versionen av Ecobio Manager bli tillgänglig för kunderna innan sommaren 2021. Ecobio Manager finns nu i Finland och efter expanderingen även i alla de tre skandinaviska länderna, Sverige, Norge och Danmark. Detta innebär att Ecobio Manager är en perfekt EHS-lösning för företag som är verksamma på den nordiska marknaden. Mikkel Stein Knudsen är Ecobio Managers nya danska kontoansvariga. Han jobbar även som konsult inom Ecobio.

Mikkel Stein Knudsen är Ecobios nya danska bekräftelse

Mikkel Stein Knudsen började på Ecobio i mars som kontoansvarig för Danmark. Han har jobbat tidigare som seniorrådgivare samt som både klimat- och energiexpert vid danska jordbruks- och livsmedelsrådet. Han har varit sekreterare för danska energibolagens nätverk, deltagit i expertgrupper för statliga regleringsfrågor och varit nationell samordnare inom energieffektivitet i EU:s Horizon 2020-projekt. I Finland jobbar Mikkel som framtidsforskare vid Åbo Universitet med fokus på hållbarhet, förutseende av teknologi och finska industrins framtid.

blank

Så här beskriver Mikkel sig själv och sina förväntningar:

I have a Danish background, but I now live in Finland for family reasons. Before moving here, I worked extensively with advising Danish businesses on sustainability and regulatory affairs. I’m very happy to continue this role with Ecobio.

Expanding Ecobio Manager with the Danish offers added value to existing Ecobio-customers and makes Ecobio a truly Nordic company. I hope I can help also to alert new customers to the services and products, Ecobio offers.

Both as an advisor and as a researcher my career has circled around making businesses more sustainable and more competitive at the same time. Digital tools are very important on this journey. With the company focus and the company culture, I believe I have found the right place for me at Ecobio.”

Vi vill hjärtligt välkomna Mikkel till vårt team!

Ecobio Manager erbjuder stolt tjänster i hela Skandinavien och Finland

Expanderingen till Danmark är ett stort steg för Ecobio Manager och vi kan strax stolt erbjuda tjänster i hela Skandinavien! Har ert företag verksamhet i Skandinavien eller Finland? Vi erbjuder en SaaS-tjänst för hantering av hållbarhet, kemikalier och säkerhet på arbetsplatsen. Vår innovativa programvara hjälper er att säkra kravefterlevnaden och förbättra lönsamheten – lokalt och globalt.

Läs mer av Ecobio Manager här!

Kontakta oss gärna för att diskutera om de nya affärsmöjligheterna i Skandinavien och Finland! Du når oss via email sales@ecobiomanager.com eller via telefon +358 (0)20 756 9450!


Text: Emma Björkqvist

Bild: Mikkel Stein Kundsen

Rekrytering: Vi söker EHS-expert till vårt konsulteringsteam

blank

Är du specialiserad inom företagshälsovård och arbetssäkerhet? Vill du arbeta centralt med hållbar utveckling? Hanterar du även de svåraste detaljerna inom företagshälsovårds-, arbetssäkerhets- och miljölagstiftningen och de företagsspecifika kraven?

Vi söker en företagshälsovårds-, arbetssäkerhets- och miljöexpert till vårt konsulteringsteam inom hållbar utveckling. Läs mera av rekryteringen här och sök med!


Text: Emma Björkqvist

Bild: Shutterstock

Rekrytering: Vi söker kemikalieexpert för att jobba med våra kunder inom industrisektorn som konsult

blank

Vill du arbeta centralt med hållbar utveckling? Hanterar du även de svåraste detaljerna inom kemikalielagstiftning och företagsspecifika kraven?

Vi söker en expert inom kemikalielagstiftning för att komma med i vårt konsulteringsteam! Läs mera av rekryteringen här och sök med!

 


Text: Emma Björkqvist

Bild: Shutterstock

Ecobio Managers Customer Success team fick dubbel förstärkning

Under de senaste månaderna har behovet av och populariteten för digitala verktyg ökat betydligt. Omorganisering av arbetsmetoder på grund av coronaviruset har krävt kreativitet och nya arbetssätt. Efter den första förvirringen över det nya läget har det nu visat sig att omställningarna och de nya digitala redskapen till och med varit nyttiga.

Denna positiva utveckling märkts av även på Ecobio. Vår Ecobio Manager Saas-tjänst erbjuder efterfrågad effektivitet och användarvänlighet vid hantering av företagsansvar, arbetssäkerhet och kemikalier på arbetsplatsen. I takt med att efterfrågan för digitala tjänster växer har vi expanderat marknadsområdet för Ecobio Manager och utökat tjänsten med nya funktioner, verktyg och språkalternativ. Under våren har Saas-tjänstens Customer Success team förstärkts med två nya Account Managers som brinner för att leverera nya digitala lösningar till företag i Norden. Malena Weurlander och Patrik Salminen kommer att arbeta ihop för att främja försäljningen av tjänsten och stärka kundrelationerna.

Malena Weurlander Ecobio

Malena Weurlander, Key Account Manager, Ecobio Manager

Flerspråkiga och erfarna Malena Weurlander började som Key Account Manager för Ecobio Manager för drygt en månad sedan. Malena har lång erfarenhet av kundrelationshantering och affärsutveckling inom olika områden. Så här beskriver Malena sig själv och sina förväntningar:

“Jag har tagit magisterexamen i agrikultur- och forstvetenskaper från Helsingfors universitet. Under min arbetskarriär har jag jobbat inom flera branscher och med flera arbetsuppgifter. Jag har bl.a. fungerat som konsult för den globala skogsindustrin, jobbat som landschef för ett svenskt SaaS-företag i Finland samt jobbat med affärsutveckling inom socialsektorn i Finland.

Jag har trivts väldigt bra på Ecobio ända sedan första dagen. Ecobio är ett mycket dynamiskt och agilt företag som ständigt strävar efter att erbjuda sina kunder bästa möjliga service och expertis. Mina kollegor är verkligen specialister inom sina respektive områden. Jag ser fram emot att utveckla kundrelationerna och att hjälpa kunderna på vägen mot en hållbar utveckling.”

Patrik Salminen Ecobio

Patrik Salminen, Account Manager, Ecobio Manager

Jordnära och energiska Patrik Salminen började som Ecobio Managers nya förstärkning på den svenska marknaden 1.6.2020. Såhär beskriver Patrik sig själv och sina förväntningar:

“Efter att ha utexaminerats som magister inom kemi från Åbo Akademi så har jag bott en kort stund i Köpenhamn och sedan 2,5 år i Göteborg. I Sverige jobbade jag som förman för en nordisk grupp produktspecialister för laboratorieprodukter.

Jag ser fram emot att komma igång med mina arbetsuppgifter som Ecobio Manager Account Manager, att utveckla den svenska marknaden och att få träffa och prata med alla människor på vägen. Det är på detta sätt jag hoppas kunna bidra till att våra samhällen, nära och fjärran, blir mera hållbara.”

 

Varmt välkomna, Malena och Patrik!

Fler nyheter


Text: Caisa Lindblom

Bilder: Malena Weurlander & Patrik Salminen